Bingo Generator

Beberapa waktu akhir-akhir ini kami sekeluarga sering bermain Bingo bersama anak-anak. Seru sekali, saling adu strategi (baca: adu culas 😀 ) untuk bisa menjadi pemenang di setiap sesi. Permainan ini sangat sederhana, bisa dimengerti oleh anak kecil sekalipun, dan tetap seru luar biasa.

Ada banyak versi Bingo, yang kami mainkan adalah yang paling sederhana saja :

(1) Buat kotak ukuran 5 x 5
(2) Isi setiap kotak dengan angka, dari 1 s/d 25, secara acak (tidak berurutan)

(3) Kini permainan bisa dimulai. Salah satu peserta meneriakkan sebuah angka (antara 1 s/d 25)
(4) Semua peserta melingkari angka tersebut di kertasnya
(5) Kemudian giliran peserta berikut meneriakkan sebuah angka yang belum pernah disebutkan sebelumnya

(6) Jika ada lingkaran angka-angka yang berurutan (diagonal / vertikal / horizontal), maka dicoret.
(7) Setelah ada 5 urutan yang dicoret, maka peserta ysb berteriak BINGO ! dan menjadi pemenangnya 🙂

Nah, masalahnya, lama kelamaan keder juga membuat kotak-kotak tsb, hehe. Lalu terpikir, ah mendingan komputer saja yang membuatnya 😛

Maka kemudian jadilah [ Bingo Generator ] ini 😀

Setiap kali Anda mengunjungi / reload (Ctrl – R atau F5) alamat tsb, maka akan dibuat kertas Bingo yang baru lagi. Hasilnya kemudian tinggal dicetak – dan langsung dimainkan 🙂

Bagi yang tertarik untuk mengetahui cara kerja Bingo Generator ini, silakan bisa melihat lampiran berikut ini.
Enjoy !



<?php

echo "<html><body><table border=0 cellpadding=10 >";

for ($cols = 0; $rows < 6; $rows++) { echo "<tr>"; for ($cols = 0; $cols < 5; $cols++) { echo "<td>"; echo "<center> <table border=1 cellpadding=2 cellspacing=0>"; $daftar_nomor = array(); for ($bingo_row = 0; $bingo_row < 5; $bingo_row++) { echo "<tr>"; for ($bingo_col = 0; $bingo_col < 5; $bingo_col++) { echo "<td>"; $ketemu = false; while (!$ketemu) { $nomor = rand(1,25); $cari = array_search($nomor, $daftar_nomor); if ($cari === false) { $ketemu = true; $daftar_nomor[] = $nomor; } }; echo "<center><font face=Arial>".$nomor."</font></center>"; echo "</td>"; } // for $$bingo_col echo "</tr>"; } // for $$bingo_row echo "</table> </center>"; echo "</td>"; } // for $cols echo "</tr>"; } // $for $rows echo "</table></body></html>"; ?>

430 thoughts on “Bingo Generator

  1. uuufff….. kreatif…. klo semua anak bangsa punya kreatifitas seperti si bos Harry, paling banter dari 2 taon skrg Indonesia jadi negara maju 😉

  2. Sungguh kreatif mas, ada2 aja hiburan untuk mengisi waktu luang.permainan yang sederhana tapi mengasyikkan. pengen praktekkan juga neh

  3. i am from pakistan, indonesia and paksitan are friendly nations, we are muslim brothers, have good day my indonesian brothers

  4. Sebelumnya saya pernah tahu tentang permainan bingo ini. Cuman ga ngerti cara maennya
    dan ternyata cara maennya ternyata mudah yah.
    jadi tinggal kunjungi situs diatas, kita ga perlu buat kertas kotak-kotak lagi..?
    Hebat..menghemat waktu banget mas

  5. What a great article, to bad the google translator isn’t the best but it could read it.

  6. Weleh..baru tahu ada permainan kayak gini.
    Tapi buat nyoba kok males apalagi ada angka2 walah…

  7. Pernah denger permainan ini. Tapi kirain cuman dimainin di luar sana. Cobain main nanti sama keluarga. Thanks berat infonya 🙂

  8. Terima kasih sobat atas info bermanfaat…

    Langsung ke lokasi ni…ingin meninjau

  9. Bagus banget nih idenya mas..boleh dicoba bersama suami dan anak mengisi liburan…Trims infonya ya

  10. hi, this is really a fine post. this article contain very helpful info. Anyway have you ever listen about gen f20 scam, you plz write article about this.
    THANKS

  11. Permainan yang memiliki unsur pelajaran seperti Bingo ini sangat menarik untuk dimainkan oleh orang tua dan anak-anaknya. Keharmonisan keluarga dapat dimulai dari permainan yang dilakukan bersama oleh segenap anggota keluarga. Selain itu, anak-anak dapat melatih dirinya mengembangkan strategi dalam permainan.

  12. It’s truly one of the most encouraging article I’m ever read. Thanks for to apportion from you.

  13. Hehehehe…kayanya permainan ini makin menyesuaikan bentuk dengan zaman yg makin nerkembang…

  14. ma’af Pak..mo nanya tentang Permainannya (mklum…lom pernah mainnya..) “(7) Setelah ada 5 urutan yang dicoret, maka peserta ysb berteriak BINGO ! dan menjadi pemenangnya”.
    Pertanyaan sy Pak : Jika telah sampai habis kata yg disebutkan, tapi masing2 pemain lom ada yg berurutan (dicoret), berarti permainan diulang kembali ya Pak..?
    S’lnya sy telah coba (print) dan memainkan untuk 5 org, tapi sudah 10 angka diteriakkan lom ada yg kena coret…(angka yg berurut dicoret hanya sampai 2 atau 3) yg 5 berurut tdk ada…
    Terima kasih Pak…(ma’af lo Pak, sy memang bener2 gak pernah main game ini..)

  15. maen poker di zynga bisa jadi maen bingo jg lho pak…
    klo yg itu gw sering, nah klo yg ini gw blm pernah wkwkkwkw…

  16. @Belajar – satu angka itu bisa dicoret beberapa kali lho 🙂 misalnya, yang berada di tengah.
    .
    Saya coba berikan contoh, misalnya ada kotak bingo dengan susunan angka sbb :
    .
    3 – 6 – 1
    5 – 2 – 8
    7 – 9 – 4
    .
    (saya contohkan dengan kotak 3×3 supaya simpel – males bikin yang 5×5 hehe)
    .
    Misalnya angka 7,2,1 sudah dilingkari, maka kita coret urutan tsb.
    .
    Nah, kalau angka 6 dan 9 kemudian dilingkari, maka jadi urutan lagi – yaitu 6,2,1. Coret lagi 🙂
    .
    Dst – di contoh ini ada angka yang kena coret beberapa kali, yaitu angka 2.
    .
    Pusing? Silakan coba buat kotak 3×3 tsb di kertas, dan lalu coba lingkari & coret angka2 yang saya sebut diatas 🙂
    Nah, mudah2an kemudian jadi paham
    .
    Selamat bermain.

  17. Permainan lucu…tp lebih lucu lg kalo maen sama keluarga…
    jd kanngen ma anak istri di kampung….lol….

  18. Sungguh kreatif mas, ada2 aja hiburan untuk mengisi waktu luang.permainan yang sederhana tapi mengasyikkan. pengen praktekkan juga neh

  19. S’lnya sy telah coba (print) dan memainkan untuk 5 org, tapi sudah 10 angka diteriakkan lom ada yg kena coret…(angka yg berurut dicoret hanya sampai 2 atau 3) yg 5 berurut tdk ada…

  20. banyak benar komentarnya yach,.,.,., salute…

    bingo masih bingung.. tapi tak coba praktekan contoh di atas…

  21. This was a great article. Keep up the great work. -> More I can’t say – Amazing work 🙂

    Regards,
    Tim from Germany

  22. hallo mas sufehmi,
    trims dah kasih info game ini nih :)… saya juga mo coba maen sama anak2 dirumah lam kenal mas

  23. Permainan sangat diperlukan sebagai salah satu cara menyegarkan kembali daya pikir kita. Sebenarnya banyak jenis permainan yang juga mengajak para pemainnya mempelajari sesuatu, termasuk permainan bingo. Dengan sarana bingo generator, para pemain dapat berkonsentrasi pada strategi permainan. Selamat bermain sambil belajar.

  24. Salam kenal,,, hmmmzzz bau tau permainan kayak gini. Bermanfaat nih buat ngisi waktu luang, pembuatan script php merupakan ide yang kreatif sekali. Numpang copy ya pak.

  25. Negara barat (Inggris) sudah menyadari arti dari “halal” terutama dari segi kesehatan. Sesuatu dihalalkan atau diharamkan pasti ada alasannya.

  26. hahaha, saya jadi ingat saat kuliah basis data. saya dan teman kepergok maen bingo oleh dosen, trus dikasi soal yang bikin puyeng…
    sebenernya pernah ada ide buat game bingo multiplayer via jaringan, tp ga pernah terealisasi sampe sekarang!

    followmyblog ya : bercintadiudara 🙂

  27. dan kata BINGO jd sinonim dgn EUREKA saat ini.
    sama2 teriakan spontan org yg sedang mengskspresikan kemenangan, kegembiraan…
    tp kenapa permainan Bingo lebih banyak dilakoni Manula…:’)

  28. wah senangnya kalau bisa bermain bersama keluarga. 🙂

    tapi rasanya lebih asik kalau angka-angka itu ditulis sendiri secara acak. tapi kotak-kotaknya lebih enak digambar pake komputer

  29. nice one who would have guessed this could be done – interesting and i’ll be certainly after of these bingo generators

  30. Aku bermain bingo sendiri. Its hal yang sangat menyenangkan untuk dilakukan. Namun, saya tidak bisa melihat lampiran Anda berbicara tentang.

  31. This is actually my first time right here, truly good looking weblog. I discovered a lot of fascinating stuff within your weblog especially it’s discussion. From all of the comments on your articles, it appears like this is truly a very popular web site. Maintain up the good work.

  32. I was very encouraged to find this site. I wanted to thank you for this special read. I definitely savored every little bit of it including all the comments and I have you bookmarked to check out new stuff you post.

  33. OX PDF creator is an all-functional PDF maker tool that can create PDF documents from any printable files, such as txt, images (JPEG, GIF, PNG, BMP, EMF, EWF, TIFF), compatible with Microsoft Office 2003/2007/2010, support converting Word (doc, docx), PowerPoint (ppt, pptx), Excel (xls, xlsx) to PDF file. Besides PDF document creating, the PDF File Creator can also save file format as PNG, JPEG, BMP, PCX, TIFF and PS, EPS under “option” settings.
    PDF Creator
    PowerPoint to PDF converter
    Text to PDF converter
    CHM to PDF converter

  34. sudah ada di Indonesia?
    Thanks for taking the time to discuss this, I feel strongly about it and love learning more on this topic. If possible, as you gain expertise, would you mind updating your blog with more information? It is extremely helpful for me

  35. Great blog . it’s good to see and read the contents of this article . Champion Industries is a manufacturer & exporter of wire mesh,welded wire mesh,perforated sheet,chain link fencing,wire netting,expanded metal,vibrating screen,crimped wire mesh .

  36. Hey really a good article . thank you .
    Bleached cotton, 100 % pure cotton exporters Snowflakes is the brand name of Absorbent Bleached Cotton

  37. “I am very liked for this weblog. It is an informative subject matter. That that helped me to quite definitely to eliminate many problems. Its possibility tend to be thus excellent and working design and style therefore quick. I think it may perhaps be enable all of you. Thanks a lot intended for taking pleasure in this specific magnificence blog site with me. We’re appreciating the idea significantly! Eager for yet another excellent blog. All the best ! towards article writer! take care!
    The newest info about http://www.sonicarecoupon.org,at Sonicare coupon.”

  38. Happy Holidays from the official UGG® Australia site – Shop this season’s favorites and enjoy complimentary shipping on orders over $150! UGGAustralia.com .Authentic UGG Boots IN STOCK with Low Price Guarantee and Free Shipping! Read customer reviews on UGG Boots. Make Footwear etc. your official website for http://qualityboots.info Largest selection of discount golf clubs and golf equipment with the lowest prices on golf gear anywhere.From novice to pro, Golfsmith has the perfect golf clubs for you. Choose from virtually every manufacturer, including TaylorMade, Nike, Callaway, Cobra, http://premiumgolfgear.com “OCTRON ECOLOGIC” FLUORESCENT BULB; Medium bi-pin base fluorescent bulbs. Bulb type: T8; 1.1″ diameter bulbs. Average life 20000 hours. Sylvania FBO32/841/6/ECO Sylvania Ecologic U-Bend Fluorescent Bulbs at greenelectricalsupply.com – Only the highest quality products from manufacturer names http://efficientbulbs.info Online shopping for Men’s Football Shoes from a great selection of Shoes; Cleats , Turf Shoes & more at everyday low prices.Get FREE SHIPPING on all football cleats $40 and up including Nike football cleats, Reebok football cleats, Under Armour football cleats, and Adidas http://athleticshoesdepot.info A barbell is a piece of exercise equipment used in weight training, weightlifting and powerlifting. Barbells range in length from 4 feet (1.2 m) to 7 feet Cap Barbell Regular Solid 34-Inch Tricep Bar, Threaded. $54.99 $31.80 Cap Barbell Grip Plate Weight Set with Threaded Bar (1-Inch/150 Pound). $249.99 http://strength-gear.com

  39. saya kok gagal terus mas waktu mau pasang kode html buat dijadiin postingan, caranya gimana ya mas ?
    mas harry… makasih banyak. jarang ada orang yg sebaik mas harry:D

    online guide

  40. Thanks for your feedback. I came up with this ideas because I figured there were other ESL teachers out there who would appreciate some advice on the best sites to use for different teaching purposes.

  41. Blog mas sufehmi memang dahsyat,inspiratif dan informatif. saya senang bisa berkunjung ke blog anda yang oke dan tentu akan saya coba gamenya. mungkin blogger lain sangat penting untuk belajar pada mas sufehmi agar bisa mendapatkan nilai positif demi kesuksesan blogger blogger indonesia. terima kasih mas telah diijinkan untuk memberi komentar disini

  42. your article its great, nice article….. thanks you…

    This is such a great resource that you are providing and you give it away for free. I enjoy seeing websites that understand the value of providing a prime resource for free. I truly loved reading your post. Thanks!

    modernautocar

  43. Makasih Sob udah sempet berkunjung ke Blog ane, Blogwalking memang memperat Tali Silaturahmi…..hehehe Oia Sekarang saya punya Situs baru Nih http://diarrheamedicines.com/ Ngereview masalah obat diare, Sempatkan Silaturahmi ke Situs baru saya juga ya…hehe

    Salam blogger, salam Hangat…

  44. Greetings.!
    hopefully the information I get, bring benefits, and do not forget a time to stop by the site well in http://hpcartridgerefills.com, hopefully with the exchange of information, strengthen visited rope between us, the fans of the virtual world.

  45. hopefully the information I get, bring benefits, and do not forget a time to stop by the site well

  46. This is first time I learn about this topic.This is really very nice one and gives in depth information. thanks for this nice article Good post…

  47. Useful links shared in this thread having great useful material which is much helpful one for many persons to get this informative stuff,..

  48. This is really very nice one and gives in depth information. thanks for this nice article Good post…

  49. I’ve beenb interested in Bingo generators for some while, and therefore found the article fascinating! Good luck for the future!

  50. I’ve been interested in Bingo generators for some while, and therefore found the article fascinating even though I had a hard time translating it into English! Good luck for the future!

  51. I had just read this blog and this was really very awesome thanks a lot for sharing such an informative site in this blog .Thanks a lot for sharing.

  52. Hi,..
    The Chino Hills bootcamp trainers at Dr. Sam Bakhtiar’s Fitness Bootcamps know how to adapt to a variety of different fitness levels, and help you achieve the.,…
    regards,..

  53. Bonjour et merci beaucoup pour votre contribution,, je souhaite vous soumettre une question : comment s’y prendre pour imprimer votre article pour le consulter sur mon téléphone portable ? Merci pour tout.

  54. keren dah bingo nya.. jalan2 di google nemu ginian.. di test dolo gan. moga2 work. tq

  55. Bingo Generator =)) its funny because i dont belive. I chech the new hub and now i know all about it. If somebody want he can visit hub and chech it too.

  56. Hi, There is obviously a lot to know about this. I think you made some good points.this is very useful information. I actually appreciate your own position and I will be sure to come back here.

  57. With the release of outlook 2010 , you get a richer set of experiences to meet your communication needs at work, home, and school. From a redesigned look to advanced e-mail organization, search, communication, and social networking features, Microsoft outlook 2010 provides you with a world-class experience to stay productive and in touch with your personal and business networks. That isn’t quite what came in the Outlook 2010 download ox, though. Of all the legitimate versions of Microsoft outlook 2010 download ffered on the InternetBuy.com had the lowest price.

  58. Thanks for sharing superb informations. Your site is very cool. I am impressed by the details that you have on this web site. It reveals how nicely you perceive this subject. Bookmarked this website page, will come back for more articles. You, my friend, ROCK! I found simply the information I already searched all over the place and just couldn’t come across. What a great web site.

  59. Microsoft Office 2010 is one of the best productivity experiences across the PC, phone, and browser for what you depend on today and what you’ll expect tomorrow. Office 2010 Professional Plus puts you in the director’s chair, enabling you to create dazzling digital content in PowerPoint 2010 without the need for expensive third-party tools.

  60. I am thankful that I stopped by in a website that can give and provide me lots of learning and knowledge. With the vast of same websites in the net, I can’t look for the best blog because of their similarities. At last, the rare blog I am hunting for many days is now in your site.

  61. I really really enjoyed this. You can look your article comments. This information has really been helpful for most of the readers. I really appreciate the way you have written about this. I will really like to read more on the following from you. I know your expertise on this. I must say a great deal more have an online discussion about this. Writing only comments might close the discussion straight away! And will restrict the huge benefits from this information.

  62. Every year we take the family to somewhere special to get away and just enjoy life. Our family doesnt like to stay in hotels all the time so we decided to start renting condos and timeshares, this was one of the best ideas ever.

  63. i need 2 keys cut for my e36, anyone know a guy i can go to? every locksmith around my house says they cant cut this type of key. looking for anyone in queens or even brooklyn. thanks

  64. [url=http://www.familywithparenting.com]family and parenting[/url]
    [url=http://www.openmangas.com]free manga website[/url]

    女人的两性新态度:性爱AA制  情爱AA制不是指男女之间分担小到一元钱的安全套,大到上百万车床花费的AA制。它不是指在性生活中,你给予我多少,我就必须付出多少的算计和等价交换原则。  现象:你得赔偿我的青春损失  热恋了很长时间,可是因为性格矛盾,他向她提出分手。因为他们在一起总是吵架,在他看来,与其这样痛苦,两个人倒不如分开。可是她不甘心,她的理由是:我都和你上床了。该发生的都发生了。你总不能就这么白白地甩掉我吧。  男人更感到委屈。为什么必须是我赔偿你的青春损失?我们在一起,彼此欢娱?过性生活时,你不是同样大呼小叫,我也在卖力表现吗?为什么一提到分手,反倒在性生活上,成了我得了便宜,因此亏欠你了?可是,这是千百年来的文化观念,女人也深以为是:女人和男人在一起,特别是在性生活上,总是女人付出更多。通用二次推荐添加结束 add by jayliao @2010-09-29 end –>flash add by jayliao @2009-12-23 end –>е·Іжњ‰ _COUNT_дЅЌзЅ‘еЏ‹еЏ‘иЎЁиЇ„и®єз™»еЅ•еђЌпјљеЇ†з Ѓпјљ

    [url=http://www.pets-and-animal.com]pets and animals[/url]
    [url=http://dll-downloading.com]dll files download[/url]

  65. Wonderful work! That is the type of information that should be shared across the internet. Shame on Google for now not positioning this submit upper! Come on over and talk over with my web site . Thanks =)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *