Jangan mencari kebahagiaan

Banyak orang yang mencari kebahagiaan sejati dengan berbagai cara, namun, seringkali malah menderita hidupnya. Seringkali yang didapat hanya kebahagiaan sementara, atau semu.
Narkotika, dugem, alkohol, kesenangan pribadi, dan berbagai candu lainnya; cenderung justru menghancurkan pada akhirnya.

Lalu saya menemukan quote dari Nenek Eleanor yang bagus ini :

Happiness is not a goal; it is a by-product.

Kebahagian sejati bukan tujuan, tetapi adalah hasil sampingan (dari pekerjaan lainnya).

Apa “pekerjaan lain”-nya itu? Salah satunya mungkin adalah ini.

Ada banyak lagi quote bijak lainnya dari ibu yang satu ini. Selamat menikmati.

What is to give light must endure the burning.

Absence makes the heart grow fonder.

Freedom makes a huge requirement of every human being. With freedom comes responsibility. For the person who is unwilling to grow up, the person who does not want to carry is own weight, this is a frightening prospect.

Friendship with ones self is all important, because without it one cannot be friends with anyone else in the world.

I think, at a child’s birth, if a mother could ask a fairy godmother to endow it with the most useful gift, that gift should be curiosity.

In the long run, we shape our lives, and we shape ourselves. The process never ends until we die. And the choices we make are ultimately our own responsibility.

It is better to light a candle than curse the darkness.

It is not more vacation we need – it is more vocation.

It takes as much energy to wish as it does to plan.

No one can make you feel inferior without your consent.

Only a man’s character is the real criterion of worth.

Understanding is a two-way street.

When life is too easy for us, we must beware or we may not be ready to meet the blows which sooner or later come to everyone, rich or poor.

When you cease to make a contribution, you begin to die.

Women are like teabags. We don’t know our true strength until we are in hot water!

You can’t move so fast that you try to change the mores faster than people can accept it. That doesn’t mean you do nothing, but it means that you do the things that need to be done according to priority.

You gain strength, courage, and confidence by every experience in which you really stop to look fear in the face. You are able to say to yourself, ‘I lived through this horror. I can take the next thing that comes along.’

9 thoughts on “Jangan mencari kebahagiaan

  1. tulung diterjemahin ke bahasa sunda atau bahasa indonesia juga boleh, tapi jangan bahasa hewan :p

  2. Kalo nggak dicari ya nggak mungkin dapet donk OM! Tetep harus dicari atawa ikhtiar, emang kebahagiaan bisa jatuh dari langit ya nenek Eleanor?

  3. The Pursuit of Happiness? Judul filmnya Will Smith yang baru tuh…:D Bagus deh kang kalau belum nonton mah.

    Bukan mencari atau mengejar kali ya? Kalau saya lebih suka menggunakan kata ‘mengusahakan’.

  4. What kind of language is that? Is it from Jakarta? I am from Croatia, you should see mine 😉
    Anyway, nice to see you people, you have interesting topic to talk about here.

  5. Menurut aku itulah tujuan hidup..>menggapai kebahagiaan sejati.jelas harus diusahakan dong..bahkan kerja super keras.memerangi hawa nafsu 24 jam nonstop yang akhirnya cahaya hati cahaya Illahi yang membimbing setiap langkah hidup ini.dan mau tidak mau kita harus mengenal diri kita
    Sendiri agar Yang Maha Esa semakin kita kenal.aku tunggu persahabatan dari Anda.(arjunkelana@gmail.com)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *